Norite numesti svorio – miegokite!

Ar žinojote, kad žmogus yra vienintelė gyva būtybė, kuri gali sąmoningai atsisakyti miego? Ar kada nors jautėte, kad blogai išsimiegojus padidėja apetitas? Jeigu taip, skaitykite toliau, o jeigu ne – galiausiai, mes praleidžiame trečdalį savo gyvenimo miegodami, todėl verta paskaityti.

Atsakingi hormonai

Dėl streso, darbo krūvio, kasdienio skubėjimo ir pamaininio darbo, apie 30-40% žmonių kenčia nuo miego sutrikimų. Esant miego trūkumui, atsiranda nuovargis, sumažėja aktyvumas ir pakyla apetitas. Kodėl taip yra? “Miego trūkumas mažina hormono leptino kiekį, kuris atsakingas už apetito jausmą”, teigia SYNLAB laboratorijos specialistai. “Jeigu miegame mažai, pavyzdžiui mažiau nei šešias valandas – pakyla hormono grelino kiekis (vadinamo alkio hormonu), todėl didėja apetitas. Tikėtina, kad jeigu ilgą laiką miegosime blogai, galime priaugti svorio”.

Kaip gerai išsimiegoti?

Viena iš taisyklių – optimali miegamojo temperatūra. Ji turėtų būti tarp 16 ir 20 laipsnių šilumos. Svarbu kasdieną eiti miegoti tuo pačiu laiku, įskaitant ir savaitgalius, kad organizmas „jaustų ritmą” ir „išmoktų ilsėtis”. Prieš miegą reiktų vengti sportuoti, valgyti sunkaus maisto, vartoti alkoholio. Visi šie faktoriai nepadeda greitai užmigti, o ir miegas nebūna toks gilus ar kokybiškas.

Miegas trumpesnis per pilnatį

Naujausi moksliniai tyrimai teigia, kad miego kokybė ir ilgis priklauso nuo mėnulio fazes. Per pilnatį yra sudėtingiau užmigti, o miegas trunka vidutiniškai dvidešimt minučių trumpiau nei įprasta. Kai kurie mokslininkai teigia, kad taip yra dėl melatonino lygio (hormono, sukeliančio mieguistumo jausmą), kuris mažėja šiuo laikotarpiu.